پالاز موکت بازار مولوی – پالاز

پالاز نمایندگی رسمی پالاز موکت فروش پالاز موکت به قیمت کارخانه خرید موکت پالاز

پالاز مولوی 021-55577030 مشاوره تخصصی و واتس اپ 09122073868
پالاز 021-74359

تمامی موکت ها به مدت محدود شامل ارسال رایگان در تهران (بالای 36 متر) بوده و همچنین امکان پرداخت درب منزل نیز وجود دارد.

موکت مناسب برای آشپزخانه

موکت مناسب برای آشپزخانه

آشپزخانه، قلب هر خانه‌ای محسوب می شود جایی که خلاقیت، عشق و طعمِ زندگی به یکدیگر می‌آمیزند. اما برای تکمیل اینبار مهم از خانه، یک موکت مناسب برای آشپزخانه نیاز دارید. موکتی که هم زیبا باشد و هم کاربردی. ما اینبار در مجله رها کارپت به بررسی انواع موکت‌های مناسب برای آشپزخانه خواهیم پرداخت. از موکت‌های ضدلغزش تا طرح‌های زیبا و رنگ‌های جذاب، همه چیز را در این مقاله می‌آموزید. بنابراین، با ما همراه شوید و آشپزخانه‌ی خود را به یک فضای مدرن، دلچسب و راحت تبدیل کنید.

موکت مناسب برای آشپزخانه

موکت مناسب برای آشپزخانه

موکت مناسب برای آشپزخانه

بهترین روش برای انتخاب موکت برای آشپزخانه را در ادامه  ذکر می کنیم:

  1. در نظر گرفتن ابعاد آشپزخانه:

زمانی که تصمیم می‌گیرید موکت را به عنوان کفپوش آشپزخانه‌تان انتخاب کنید، ابعاد دقیق آشپزخانه و مساحت آن مهم است. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا متراژ مورد نیاز برای موکت را به درستی محاسبه کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که موکت را در کدام قسمت از آشپزخانه نصب کنید. به عنوان مثال، اگر در کنار سینک ظرفشویی نصب می‌شود، موکت با الیاف مصنوعی مناسب‌تر است؛ زیرا به خوبی در برابر رطوبت و آب مقاومت دارد.

  1. سهولت در نظافت و مقاومت در برابر کثیفی:

آشپزخانه مکانی است که معمولاً به سرعت کثیف می‌شود و ممکن است مواد غذایی روی موکت ریخته شود. برای کاهش زمان و هزینه تمیزکاری، بهتر است موکتی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و رنگ آن به گونه‌ای باشد که لکه‌ها را نشان ندهد. موکت‌هایی با پایل کوتاه معمولاً بهترین گزینه برای آشپزخانه‌ها هستند. این نوع موکت‌ها علاوه بر لطافت، به راحتی تمیز می‌شوند و آلودگی در الیاف آنها نمی‌ماند. حتی اگر حیوان خانگی دارید، موکت با پایل کوتاه به راحتی موهای حیوانات را جذب نمی‌کند و تمیز کردن آن نیز آسان است.

  1. رنگ‌ها و طرح‌ها مهمترین جزئیات:

رنگ موکت باید با چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه‌تان هماهنگ باشد. اندازه آشپزخانه نیز در انتخاب رنگ موکت مؤثر است. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که به فضای آشپزخانه احساس آرامش و تمیزی بدهند و آن را شلوغ نکنند. موکت آشپزخانه بهتر است ساده باشد و از طرح‌های پیچیده پرهیز کنید. رنگ‌های خنثی و طراحی ساده موکت‌ها به ایجاد حس آرامش در آشپزخانه کمک می‌کنند.

  1. راحتی و لطافت موکت:

آشپزخانه مکانی است که ممکن است ساعت‌ها در آن کار کنید، بنابراین موکت باید به گونه‌ای باشد که در طول مدت زمان طولانی کار در آشپزخانه، خستگی را از شما دور کند. همچنین برای جلوگیری از لغزش بر روی موکت، از نگهدارنده‌های موکت استفاده کنید.

  1. بودجه تان را مشخص کنید:

بودجه مالی که برای خرید موکت در نظر دارید نیز بسیار مهم است. موکت‌های با کیفیت بالاتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما به عنوان سرمایه‌گذاری در آینده و داشتن کیفیت بالاتر در طولانی مدت در نظر گرفته شوند.

انواع موکت مناسب آشپزخانه

در ادامه به معرفی انواع موکت‌های مناسب برای آشپزخانه ادامه می‌دهیم:

موکت نایلونی( موکت با الیاف پلی امید): این نوع موکت به علت نرمی و لطافت جنس خود و همچنین قیمت مناسب‌تر نسبت به موکت‌های دیگر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فضای خانه می‌باشد. موکت‌های نایلونی بسیار مقاوم و با دوام هستند و معمولاً تا ۱۲ تا ۱۵ سال می‌توانند دوام بیاورند. برای آشپزخانه‌های پر تردد، انتخاب ایده‌آلی هستند زیرا محکم و مقاوم بوده و به سرعت کثیف نمی‌شوند.

موکت اولفین (پلی پروپلین): این نوع موکت از موکت‌های پرطرفدار است که در فضاهای اداری استفاده می‌شود و به تازگی در منازل نیز جا پیدا کرده است. اولفین نسبت به سایش بسیار مقاوم بوده و کثیفی را به سختی جذب می‌کند. این موکت‌ها اغلب با موکت‌های پشمی مقایسه می‌شوند، اما تفاوت آن‌ها در آسانی تمیز کردن و عدم جذب آلودگی است. با تنوع طرح‌ها و قیمت مناسب، گزینه خوبی برای آشپزخانه‌ها محسوب می‌شوند.

موکت پلی استر: این نوع موکت دارای مقاومت در برابر رنگ پریدگی است و بافت نسبتاً لطیفی دارد. معمولاً لکه نمی‌گیرد، اما پاک کردن لکه‌های  روغنی از موکت پلی استر ممکن است دشوار باشد. این موکت‌ها از جنس پلی استر  هستند و برای افراد حساس به الیاف طبیعی، گزینه مناسبی هستند. از نظر ظاهری نیز به پشم شباهت دارند. به عنوان یکی از موکت‌های ضد آلرژی، برای آشپزخانه‌هایی که به الیاف طبیعی حساسیت دارند، مناسب هستند.

موکت پشمی: این نوع موکت از جنس طبیعی پشم تهیه می‌شود و ظاهر باشکوهی به فضا می‌بخشد. موکت‌های پشمی عمر بلندی دارند و در برابر اشتعال مقاوم هستند. بافت نرم و طبیعی موکت‌های پشمی به راحتی لکه‌زدایی می‌شود. با این حال، نیاز به مراقبت دقیق دارند و در مکان‌های مرطوب ممکن است مشکل‌ساز شوند. بنابراین برای آشپزخانه‌های مرطوب توصیه نمی‌شوند.

موکت تافتینگ: این موکت‌ها پرزهای بلندی دارند و به عنوان موکت تافتینگ شناخته می‌شوند. ظاهر زیبا و شکل منحصر به فرد آن‌ها جذابیت زیادی به فضای داخلی می‌دهد. موکت تافتینگ ممکن است از پشم طبیعی یا مواد مصنوعی بافته شده باشد . این موکت‌ها نسبت به بقیه موکت‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ زیرا پرزهای بلند آن‌ها ممکن است از بدنه موکت جدا شوند. از این رو، برای آشپزخانه‌ها مناسب نیستند و بیشتر برای اتاق‌های کم ترددی مثل اتاق خواب استفاده می‌شوند. اما همه چیز سلیقه‌ای  است و در صورت تمایل می‌توانید با وسواس و دقت بیشتری، از این موکت برای آشپزخانه نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

در هنگام خرید موکت مناسب برای آشپزخانه، باید در نظر داشت که آشپزخانه‌ها به عنوان مکان‌های پرتردد در خانه شناخته می‌شوند. از همین رو ما در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید در انتخاب موکت مناسب آشپزخانه باید بدانید را گوشزد کنیم. پس اگر به دنبال موکت ایده ال آشزخانه تان هستید این نکات را از یاد نبرید و سری به محصولات متنوع و زیبای رها کارپت بزنید‌، بدون شک دست خالی باز نخواهید گشت.

ارسال نظر :

فروش ویژه

مقالات

آرشیو مقالات
تماس با ما
راهنمای خرید